woensdag 25 mei 2016

Wist je dat ...?

Wist je dat ...?
  • Ik op 6 maanden tijd slechts 3 slangen zag?
  • Reizigers over het algemeen meer schrik hebben voor muggen?
  • Ik me geen keuken meer kan voorstellen zonder sojasaus?
  • Bij het handen schudden de Maleisische mensen na elke persoon met hun hand even hun hart aantikken? Hartelijk ...
  • Ik slechts één voedselvergiftiging opliep? Van een watermeloen die ik zelf heb gesneden ...
  • Ik naar files op Vlaamse wegen luister als guilty pleasure?
  • Hier het hééééééle jaar door bananen, kokosnoten en papayas aan de bomen groeien?
  • Ik hierna naar Nieuw Zeeland reis? 
  • En daar winter voor de deur staat? 
  • En ik me daar eigenlijk wel op verheug?

Jawel! Terwijl jullie de lentekriebels voelen zal ik binnenkort koudere oorden opzoeken. Hihi, de wereld op zijn kop!


Wat me zo blij maakt is de impact van deze hitte op mijn avonturen buitenshuis. Ik kan overdag haast niks kan ondernemen. Ook al wat in het wild leeft weerhoudt me van er alleen op uit te gaan.
Dat is een enorme domper op mijn pret. In een exotisch land niet eens op verkenning kunnen gaan ...

Reden te meer om uit te kijken naar een kouder oord!

Groetjes!
Sarah
The Basikal, Kuala Lumpur, Maleisië
(Website van the basikal, een fietsendokter met een café in wording)

2 opmerkingen:

  1. Paul Gysenbergs26 mei 2016 om 10:38

    Wist je dat ...?

    • Ik in 3 weken in Cambodja één heel dikke en giftige slang zag…
    • Reizigers gelijk hebben dat muggen hun afschrikt, denk maar aan de knotten in Noorwegen….die zijn met miljarden…
    • Ik mij geen keuken meer kan voorstellen zonder garam masala
    • Ik dat van dat groeten van de mensen in Maleisië prachtig vind….heerlijk een gemeende hartelijk groet.
    • Ik het raar vind dat je een voedselvergiftiging opgelopen hebt van een zelf versneden watermeloen…
    • Ik het niet raar vind dat jij binnen pretjes hebt bij het horen hoe wij hier elke dag in de file staan…
    • Ik jaloers ben op het fruit aan de bomen ginder…
    • Ik volgende week een weekje ga klimmen in zuid Frankrijk…
    • Dat ik blij ben dat jij je zo verheugd op je volgende etappe van je avontuur Sarah…

    Pol
    Borgloon/Widooie/België/Europa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha Pol :)
      De muggen is omwille van de ziektes, niet de jeuk hihi :)
      Op uw fiets zal het wel beter zijn met die files hoewel Widooie ...
      Zuid-Frankrijk?! Waarda?! Openen van het seizoen? Hoe leuk! Veel plezier!
      Jazeker, hier gaan we weer :)

      Liefs!

      Verwijderen