donderdag 3 september 2015

Ik ga op reis en ...

Eergisteren kon ik de slaap moeilijk vatten. 's Morgens stond ik op om 5 uur en maakte ik een to-do lijstje van dingen die én dringend én belangrijk zijn: 26! Je zou voor minder slapen!
Countdown?
8 weken tot werkloosheid en dakloosheid
11 weken tot het vliegtuig

Ik blijf mezelf erbij houden om elke dag iets te doen, al is het maar iets kleins.

Zo reed ik eens naar de kringwinkel achter verhuisdozen en deed de rest van de dag niets! En o wee als mijn geweten aan me durfde te knagen; dan stel ik me voor dat ik alles uitstel tot het laatste ... In de rompslomp van dat drukke moment nog achter dozen sjeezen?! Ha! Dát heb ik toch alweer mooi geregeld!

En toch zit het me best vaak gewoon mee, gisteren belde ik de CM om een afspraak te maken. In het kader waarvan vroeg de man aan de andere lijn? Na de situatie in het kort te hebben uitgelegd zei hij "Wacht! Ik weet álles van verzekeringen enzo! Hebt ge 5 minuutjes? En gij belt met de GSM? Momentje, ik bel u terug!"
Die heer heb ik zowaar 20 minuten aan de lijn gehad, en hij heeft me van naadje tot draadje uitgelegd hoe ik van alles van papierwerk moet aanpakken, welke verzekeringen ik moet aansluiten en waarop te letten enz. Een blad vol notities, bedankt CM!

En dan zit het weer even allemaal mee, heerlijk is dat! En als het even tegen zit? Dan google ik afbeeldingen van Thailand, Maleisië of Nieuw Zeeland en borrelt die motivatie langzaam maar zeker terug omhoog!

Om een idee te geven aan iedereen die het in zijn hoofd haalt iets dergelijks te doen:
  • Ontslagtermijn berekenen, ontslagbrief opstellen en op het juiste moment indienen
  • Controleren wanneer identiteitskaart en bankkaart vervallen, visa-kaart , paspoort, internationaal rijbewijs, visumaanvraag invullen (!) en een dag vrijwerken om naar de ambassade te kunnen gaan.
  • Appartement opzeggen, thuis zijn in een proper opgeruimd huis als mensen het appartement komen bezichtigen, contact met de verhuurders en immokantoor onderhouden, ...
  • Spullen fotograferen, prijzen vergelijken, op kapaza plaatsen, telefoontjes en mailtjes beantwoorden, thuis zijn als mensen het komen ophalen, of naar de post hollen om het op te sturen.
  • Uitpluizen wanneer het vliegticket het goedkoopste is, marge gokken tussen 'verhuis' en wegvliegen om eventuele dingen dan nog af te handelen, vliegticket en dummyticket boeken.
  • Domiciliëring overplaatsen, thuis zijn als de wijkagent komt, al is het aan de andere kant van het land 
  • Internet tijdig opzeggen (6 weken op voorhand)
  • Verhuisfirma's contacteren, straat laten afzetten, zorgen dat de kringwinkel en eventueel mensen die zwaardere meubels overkopen allemaal tegelijkertijd beneden in de straat staan.
  • Engagementen opzeggen (typen en crèche in de kerk, kajak)
  • Voorschriften medicatie voor langere tijd aanvragen, inentingen bij huisarts en tropisch instituut, tandarts
  • Auto verkopen
  • Eventueel dingen die nog ontbreken in de rugzak aankopen (lichtere slaapzak, matje, waterdichte zak om onderweg de was te doen, ...)
  • Abonnementen opzeggen, toegankskaarten met borg (binnenstad; museum) terugbrengen.
  • ... Ohja en inpakken! 
  • En werk zoeken voor als ik daar land ...
Een waslijst van hier tot in Tokyo ... of Bangkok, dat is al ver genoeg!

Groetjes,
Sarah

2 opmerkingen:

  1. Wow ik blijf dan maar lekker in het belgenlandje :-D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :) Gisteren zijn er 9! mensen naar mijn appartement komen kijken, mijn huis incl. kastinhoud is nog. nooit. zooo proper geweest! Tvoelt al niet meer van mij :D En Ilona van ikkenormaal is wat spullen komen uitzoeken; alweer een lading minder! ^^
      Elke dag een beetje meer uit België weg :)

      Verwijderen