zondag 20 december 2015

3 weken, 5 uniforms

7u30 's morgens vlak voordat we in de auto stappen:

  • Vandaag dragen we ons gewoon uniform naar school; hebt gij een rok? En steekt uw haren op!
  • Vandaag dragen we geen uniform want het is de dag van traditionele Thaise kledij, hier! Trekt dit aan! (Dikke Thaise wikkelrok)
  • Vandaag dragen we ons Scouts uniform want het is donderdag, de leerlingen die hun soldatenopleiding volgen dragen een legeruniform ... behalve volgende week want dan verjaart de koning, dan dragen ze dat op vrijdag!
  • Vandaag dragen we geel, want de koning verjaart! Hoe gij hebt geen geel?! Hier, trek dit maar aan! (oversized kanariegeel mannenhemd)
  • Vandaag dragen we zwart want 'de paus' (oppermonnik zeg maar) is een jaar geleden overleden! En de dag nadien: hetzelfde als gisteren; we dragen 3 dagen zwart!
Daarnaast is er nog ruimte voor een truitje naar keuze waardoor het alsnog een kleurrijke bedoening wordt ...
Fascinerend, hoor! Wat nog meer ontzagwekkend is, is 's morgens op school arriveren en zien hoe iedereen keurig zijn uniform-kalender heeft geraadpleegd.

Gisteren zag u reeds 2 uniforms passeren, hier nog een paar:

De studenten in 'gewoon' uniform
zijn te oud voor de scouts en volgen
geen soldatenopleiding.


Enkele stagaires en het onderwijzend team
Dit is mijn laatste post over Sisaket.
Betong is zooooo mooi en vol inspiratie dat er flink wat verhalen zullen volgen; zet u maar al schrap!

Warme groetjes!
Sarah

4 opmerkingen:

  1. hej hej Sarah....ik lees je blog vol interesse...je teksten zijn zo fascinerend...betoverend alsof ik Thailand kan reuken...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Pol :) heel fijn om te horen en contact te kunnen houden! Internet is toch iets geks he!
      Halverwege mijn verblijf in Thailand al! Geniet zo van het klimaat! Niet alleen de winter ruilen voor een aangename warmte maar ook de gevolgen ervan op de natuur; woaaaaw!

      Verwijderen
  2. Dag Sarah,

    Ik heb je laatste mailtje en je blog goed gevonden. Het is fijn om op deze manier toch nog een beetje in contact te kunnen blijven en heerlijk om mee te kunnen genieten van je mooie reisverhalen.
    Ik heb al eerder getracht om contact op te nemen, maar het is me niet gelukt, aangezien ik 1,5 week in het ziekenhuis heb doorgebracht en daar was maar beperkte toegang tot het internet. Ondertussen is hier alles wel terug in orde en ook Letty is veilig thuis geraakt. Kees en Inge zullen een van de komende dagen ook terug in het land zijn, met hun adoptiekind. Moest je over een telefoon beschikken, mag je (indien dat mogelijk is)ons altijd je nummer bezorgen per mail. We hebben hier een handig programma op de PC waarmee je naar het buitenland kan bellen aan gunstige tarieven.
    Ik bewonder je leergierigheid, want het is toch niet niks. Vrienden van ons wonen in Thailand en de taal is voor hen ook moeilijk.
    Verder wensen we je een zalig kerstfeest en een gelukkig nieuwjaar!
    geniet verder nog van je reis!

    Vele groetjes,

    Letty en Freddy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb je daar toch nog anderhalve week doorgebracht?! Zo lang zeg! Blij dat alles terug goed gekomen is! Hoe was Letty haar reis nog geweest? Heb foto's ontvangen van Kees en Inge, indrukwekkend om te zien! Leuk! Mijn Thais nr. Is +66 969 724 726; tot half januari; dan moet ik zoeken naar een Maleisische SIM.
      Haha mijn volgende post gaat net over hoe gemakkelijk of logisch Thais soms is :D
      Voor jullie ook een hele fijne kerst! We houden contact hé!!

      Verwijderen