woensdag 23 november 2016

A day in the life: Woensdag

Woensdag - 16/11/16

Zonsopgang

Net voor de zonsopgang is het stil. Het is nog zo donker dat de bloemen naast mijn auto als een donkere silhouette aftekenen tegen het ochtendgloren. Eigenlijk heb ik nog nooit een mooie zonsopgang gezien in Nieuw-Zeeland. En ik heb er thans veel gezien!
Doorgaans is het te bewolkt of is de lucht gewoon heel bleek, geen enkele verkleuring aan de lucht die de komst van de zon verraadt.

Ik sta op de picnic in Waipapa, niet zo ver van The Pioneer. Ik kom hier graag, de locatie is ook bijna precies in het midden tussen mijn twee jobs.
In een prieeltje maak ik mijn ontbijt klaar: Havervlokken, wat water, een appel en een handje cashewnoten.


Draken dromen

Eigenlijk heb ik vandaag niet veel te doen. Misschien kan ik zelfs voorzichtig zeggen dat ik gisteren gewoon teveel heb gedaan!
Mijn auto is uitgekuist, ik heb een vrije dag, het weer nodigt me niet echt uit voor een wandeling ...

De organisatie Seed of Love vzw had afgelopen weekend een evenement waarvan de affiche nog op de website staat.
Ik haal mijn laptop vantussen de achterste zetel. Het is niet evident met de matras bovenop de zetel maar zo ben ik ook wat geruster om hem constant in de auto achter te laten.

In de bibliotheek van Kerikeri beantwoord ik wat mailtjes, chat met mama en mijn zus en kijk wat rond op het internet.
Op Instagram volg ik Josh Wright. Josh post regelmatig een korte cartoon over een draak die zijn voeten veegt aan het drakenbestaan.
In mijn mailbox zit een berichtje van Oskar met de foto's van ons vieren voor de Kauri-boom. Ik stuur de e-mail i.v.m. gasvuurtjes door.

Na de affiche te hebben verwijderd op de website van Seed of Love vzw probeer ik de aanpassingen te uploaden. Het internet in de bib is blijkbaar niet stevig genoeg voor deze taak. Ik sla mijn werk op en hoop dat ik ergens anders meer succes zal hebben.
'T is overigens wel een leuke website aan het worden, zenne! De tijdlijn (klik hier) werkte ik recent af, binnenkort wordt de tekst ook volledig herzien. Ik wil dat het allemaal vlot leest en tegelijk heel overzichtelijk en duidelijk wordt. Maar eerst moet ik nog de Nederlandse tekst vertalen.

Koeienlik

Ik neem mijn lunch mee naar de kleine waterval waar de rivier van Waipapa in Kerikeri aankomt.
Door de wind de afgelopen dagen krijg ik mijn weerborstel niet meer plat. Aan de wasbak doe ik even een kattenwasje en probeer mijn froefroe terug plat te duwen. Dat doet me er aan denken! Een weerborstel in het Engels heet een koeienlik (cowlick)!
Anderzijds geven de woorden 'froefroe' en 'weerborstel' de taalkunde ook wel lik op stuk!

Paihia

Ik besluit de nacht door te brengen in Paihia. Het leuke aan deze plaats is dat ik ergens kan overnachten met een toilet en wifi in de buurt!

Gisteren had ik aan Emily (The Pioneer) gevraagd of ik zaterdag moet werken zoals Tyler had gezegd. Aangezien ik niet op de rooster stond vermoed ze van niet maar ze ging het navragen.
Anderzijds wil ik ook zeker zijn dat ze me niet nodig hebben voor een trouw in Palmco en stuur een SMS naar Chantelle (Palmco) om te vragen of ik zaterdag vrij heb.


Naast de roze telefooncel op het strand probeer ik de website te uploaden, deze keer heb ik meer succes! Weer iets van mijn lijstje, check!
Ik parkeer me naast het water en zet me achterin met mijn notitieboek. Na de tekst voor de website te hebben vertaald ruil ik mijn notitieboek in voor mijn leesboek.

Rechts van me deint de zee heel rustig, aan de overkant en achter enkele eilanden zie ik de lichtjes van Russell.
Links van me houden mensen een barbeque in de voortuin.

Livemuziek, de zee en een comfortabel bedje, heerlijk!
Na een laatste toiletbezoek en mijn tanden te poetsen kruip ik onder het zeil.
Slaaplekker allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten