donderdag 8 oktober 2015

Hoe gaat het met u?

"Goedenmetu" zeggen we dan heel beleefd. 
Maar hoe gaat het echt met mij, vraag ik mezelf regelmatig. 
Zeker in zo’n drukke periode wil ik mezelf niet verliezen in de chaos.
Ik heb het werkelijk nooit een eenvoudige vraag gevonden, een mens bestaat toch uit honderd-en-een facetten? 

Ik ben gelukkig en gezond maar de huisbaas geeft niet af over het lekkende dak.
Ik heb een naar auto-ongeluk gehad maar ik ben zo blij om u te zien dat ik het weer helemaal vergeten was!
Ik ben gebuisd voor mijn examens maar mijn tandpijn is over … weet ik veel, herkenbaar?

Goed

Natuurlijk gaat het goed met mij! Ik ben altijd schandalig optimistisch, weet veel te relativeren en mag bovenal vertrouwen op Gods leiding en bescherming, elke tegenslag mag ik bij Hem brengen en ook al het goede komt uit Zijn hand, hoe rijk kan ik zijn!

Daarnaast ben ik bezig met lekker radicaal tegen de stroom in te zwemmen en mijn eigen weg te zoeken, er voor open om onverwachtse wegen in te slaan.
Ik ben gezond, heb een dak boven mijn hoofd, een veilig plekje met een warm zacht bed om in te rusten, eten én drinkbaar water!
Ik kan wel uit mijn voegen barsten beseffende hoe goed het met me gaat!


Slecht

Natuurlijk, dat ook, wat dacht je wel? Ik heb geen dag rust met dat ongein dat ik in mijn hoofd haalde! Zelfs ontspanning moet ik plannen! 
Bovendien kan ook dat een zware ondertoon hebben, elk contact komt met het besef dat het de laatste keer kan zijn dat ik iemand zie.

Maar de ontspannen tijden waren wel dubbel zo heerlijk met momenten om te koesteren!
En er is zoveel om naar uit te kijken … zucht … of relativeer ik nu weer? Ai betrapt!

To do

En dat ellenlange to do lijstje? Daar is werkelijk al heel wat van af geschrapt! Een enorme stap richting Bangkok!
  1. Wist je dat je veel ontmoetingen kan aangaan via kapaza?
    Grappige mensen, interessante mensen, lieve mensen en inspirerende mensen!
    No way dat ik bij terugkomst de kringwinkel zou overwegen! Zo ben ik al heel wat materiaal lichter en mag ik 400 € extra apart zetten voor de reis!
  2. Werk november: Koken voor een boerderij-bende.
    In de tweede week zal ik meteen hard mogen werken; dan trouwt de zoon van meneer de boer mag ik meteen een Thaise trouw bijwonen!
    EN! Ik krijg er les in Thais koken én wildplukken van Thaise planten!
  3. Junglespeed? Werk in December: Engelse les geven in een bergstam. In Thailand is veel vraag naar mensen die Engelse les willen geven. Maar deze locatie trok mijn aandacht door een waarschuwing: ik kan geen bed, toilet of douche verwachten. Heerlijk!
Daarmee ben ik 2 maanden op voorhand gepland, dat is ruim voldoende.
De rest plan ik wel ter plaatse aangezien ik nog niet weet welke grens ik daarna oversteken zal.

Onnozel slotverhaaltje

Waar de verhuisfirma me 250 euro wou aanrekenen, om mijn zetels naar het containerpark te transporteren, bedankte ik met het volgende:

“Beste

Ik heb nagedacht over wat u schreef.
Aangezien de meubels tóch naar het containerpark gaan, hoeft dat niet in een stuk te gebeuren, ik zal dit zelf alvast regelen.
U hoeft dus geen rit naar het containerpark meer in te plannen.

Met vriendelijke groeten
Sarah Van Assche”


Geen opmerkingen:

Een reactie posten