zaterdag 23 januari 2016

A series of awesome events

In sterk contrast met vorig weekend zit het soms heel goed mee.


Daar zit ik dan in Georgetown, Penang eiland. Een übertoeristische stad. Ik wist niet wat me overkwam toen ik op de ferry 6 andere blanke mensen spotte en de ferry richting een eiland vol wolkenkrabers vaarde. Mijn host had namelijk gezegd dat het heel afgelegen was.
Ze woonde zelf in een dorp,
haar living is gewoon op het strand!
Ik ontmoette er zowaar 4 andere solo-reizigers, allemaal dames! Een van de meisjes vond het wel interessant mijn hotelkamer te delen en zo deelden we de kosten. We babbelden honderduit, daar moesten we toch iets op gaan drinken?

Op zoek naar een bankautomaat wilt een man ons zijn zaak binnen lokken met gratis drankjes. Ik wuif het vol ongeloof weg maar Chloë (New York) is nieuwsgieriger aangelegd; "hoezo gratis? Wat is gratis?!"

Blijkbaar deelt de zaak élke avond tussen 7 en 10 ongelimiteerd drankjes uit, het is hier elke avond 'ladiesnight'.
Daar waren we dan ook de rest van de avond te vinden.
Tussenin zoeken we klein india op waar ik mezelf tegoed deed met een curry, rijst, naanbrood en versgeperst ananassap.

De volgende dag vaar ik terug naar het vaste land. De ticketmachine is stuk dus vaart hij vandaag gewoon gratis (ipv 30 cent). Ik waag ik mijn geluk opnieuw bij een Indische traiteur. Of ze iets niet te pikant zonder vlees hebben? "Gewoon witte rijst?" Dat is goed.
"Ga maar zitten, ik maak u wel iets!"
"Iets om te drinken? Appelsap?" Ook helemaal oké.
Ik kreeg een schotel met een flinke portie rijst, 3 curries en een roti.
De appelsap bleek ook deze keer vers van de pers te komen. Elke hap was heerlijk lekker!

De waarde van Maleisische ringgit is moeilijk te schatten. Het land is relatief nóg goedkoper dan Thailand. Ik ben hier ook nog niet lang genoeg om het snel te kunnen omrekenen. (Hoewel delen door 10 en vermenigvuldigen met 2 geen eeuwigheid duurt.)
En gratis verstaan we ook overal!

2 nachten in het hotel: 7 euro
2 gin tonics: gratis
Indiër: 3 euro
3 tequila sunrises: gratis
Gezelschap: schoon meegenomen!

Ferry naar het vaste land: gratis
Tweede Indiër 1 euro 30

Jaja die euro ... we zijn al schandalig rijk zonder het te beseffen!

Groetjes!
Sarah
Butterworth, Maleisië



2 opmerkingen: