woensdag 15 juni 2016

C.V. van een vrijwilliger

Benieuwd wat je zoal kan doen als vrijwilliger?
Vandaag 1 jaar terug was ik nog in Noorwegen, ik werkte er voor het eerst in ruil voor kos en inwoon.
Sindsdien deed ik heel uiteenlopende jobkes! Ik vond het ontzettend leuk en leerrijk!

Naast werkervaring op te doen gaf het ook de gelegenheid om mensen te ontmoeten, culturen grondig te leren kennen, lokaal eten te proeven, kajaktochten en wandelingen te ondernemen, zwempartijtjes bij te wonen en te leren van mensen die mij met een scooter rondgidsen.
Klinkt als muziek in de oren? Dit is het werk dat ik hiervoor in ruil deed het afgelopen jaar:



Noorwegen

Ulvik: 1/6/15 - 10/6/15
Strand Fjordhotel.
Afwas, ontbijtshift, gordijnen inkorten, kamers poetsen.


Hjelmås: 10/6/15 - 18/6/15
Lindås økologiske landsby.
Paardenmest transporteren met een ATV, met een bijl leren werken. Ontbijt en lunch maken voor de kippen, mijn eerste eitjes verzameld en een hek maken met takken. In de keuken een verse curry bereiden voor een bende uitgehongerde werkers. En koekjes! En Belgische frietjes!

Thailand

Sisaket: 22/11 - 17/12
Nakorn Srilum Duan Wittaya.
Jasmijnrijst drogen, Engelse les geven op een middelbare school.


Betong: 19/12/15 - 17/1/16
Betong English Speaking Club.
Engelse les geven aan marktkramers en privélessen voor gezinnen, kinderen, studenten, ...

Maleisië

Teluk Bahang: 18/1/16 - 22/1/16
Cat beach.
Verwaarloosde katten verzorgen, ontwormen, ontvlooien, ...


Langkawi: 25/1/16 - 25/3/16
Yacht Damai Indah.
Koken voor gasten op luxe charters (boottochten) tussen de 99 eilanden van Langkawi.



Kuala Lumpur: 28/3/16 - 13/4/16
Bamboo village.
Tuinieren en proper houden van het resort, potentiële gasten rondleiden, waterreservoirs uitkuisen.

Thailand

Betong: 14/4/16 - 27/4/16
Betong English Speaking Club.
Engelse les geven aan marktkramers en privélessen voor gezinnen, kinderen, studenten, ...

Maleisië

Kuala Lumpur: 27/4/16 - 18/5/16
Bamboo village.
Tuinieren en proper houden van het resort, bedden maken, beddengoed wassen, bamboe verpotten, watervoorzieningssysteem optimaliseren.


Lanchang: 18/5/16 - 23/5/16
Nan Bamboo.
Bamboe vlot maken, jackfruit oogsten en snijden, bamboescheuten uitsnijden en pekelen, algemene tuinier-klusjes.

Kuala Lumpur: 24/5/16 - 9/6/16
The Basikal.
Uitkuisen en herinrichten van een 60-jarig Chinees restaurant en de stock van een fietsenwinkel.



Liefs,
Sarah
Torbay, Auckland, Nieuw-Zeeland 

2 opmerkingen:

  1. Dat is nog eens een CV! Benieuwd wat er nog allemaal bij gaat komen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja leuk :) Met mijn werkvergunning zal het even wat minder vrijwilligerswerk zijn op sommige momenten maar ik kijk enorm uit naar terug meer uitdaging en verantwoordelijkheden!

      Verwijderen