zondag 12 juni 2016

Transfer

21:00 - Kuala Lumpur International Airport 2

Ik werp mijn rugzak op m'n rug en verlaat het toilethokje. Ik maak even oogcontact met mijn spiegelbeeld en kan een grijns niet onderdrukken. Als Julian dit kon zien ...
Ik sprokkel mijn moed samen, dit lukt wel!
Ik stap naar de check-in balie.  Ter afleiding begin ik vanalles te tellen om me zo rustig mogelijk te houden. Dat moet ook wel, anders krijg ik het te warm.
De passagiers voor me lopen weg, mijn beurt!
Hier ga ik dan ...


17:00 - Bangsar

"Alles! Alles Sarah! Ge haalt u teveel in uw hoofd, iedereen doet dat!" Julian wappert met zijn handen alsof hij me het bannaalste probeert duidelijk te maken.
Ik schiet in de lach en staar naar mijn rugzak en de spullen die er rond gestrooid liggen.
Ik moet wel een oplossing verzinnen en hij heeft gelijk.
"Valt dat niet keihard op?" Twijfel ik luidop.
"Maar neen! Dat ziet toch niemand!"
"Mjoa ... misschien ..."

10:20 - Pos Malaysia Bangsar

"Kunt ge iets voor mij doen alstublieft?" vraag ik.
Het meisje achter de balie staart me vragend aan.
"Zou u mijn rugzak kunnen wegen?"
"Natuurlijk," zegt ze vriendelijk "naar waar wilt u het zenden?"
"Oh neen, ik wil enkel het gewicht weten."
7,4 g verschijnt er op de weegschaal.
Ik bijt op mijn lip. Dat is veel teveel ...
Ik moet nog de kleren die ik aanheb, mijn naaiproject en mijn sandalen erbij stoppen. Hoe blijf ik ooit onder de toegelaten 7kg voor handbagage.
De winerkleding die ik afgelopen weekend kocht weegt enorm door en pakt ook zoveel plaats in.

21:20 - Kuala Lumpur International Airport

Ik inspecteer de toiletvloer. Dat ziet er proper genoeg uit. Ik zak neer op de grond en blijf even zitten. Julian had gelijk, zo strikt zijn ze bij AirAsia niet.
Mijn rugzak woog alsnog 7,9 kg maar daar werd amper naar gekeken.
Gelukkig maar!
Ik trek alle extra kleren uit en begin ze op te rollen. Met elke laag krijg ik het terug wat frisser. 5 onderbroeken en Ɣlles aantrekken zoals Julian me aanbeveelde was toch teveel van het goede.
Oef, dat was me toch wat!
Alweer een avontuurtje rijker!

Op de nachtvlucht heb ik 3 zetels voor mezelf in het midden, op de vlucht van AustraliĆ« naar Nieuw-Zeeland klom ik in een leeg zitje naast het raam. Dit  uitzicht wil ik niet missen!!

Naar het schijnt
kan ik hier walvissen
En orka's zien!!!

Land in zicht!


Liefs!
Sarah
Torbay, Auckland, Nieuw-Zeeland

Geen opmerkingen:

Een reactie posten